Skridt fra produkt idé til produkt succes

Michelangelo sagde engang, at hans statue af David var indkapslet i blok af marmor og han blot tilhugget væk kanter for at afsløre det. Er dit produkt idé inde i dit sind bare venter på at komme til live? Eller, er dit produkt allerede dannet og du behøver kun at udglatte kanterne?

Ved hjælp af min marked-trins proces, vil din idé kommer til livet som vi fremskridt i de følgende trin fra ideen om at iværksætte:

Selvevaluering

Begrebet evaluering

Prototype evaluering

Produkt og marked planlægning

Produktudvikling og markedsføring taktik

Produktlancering, markedsføring og salg

Brug venligst denne køreplan som en navigatør værktøj til at styre og overvåge dine fremskridt. (Se www.Product-Coach.com > artikler til et grafisk rutediagram.)

Kom godt i gang

-Beskyttelse af din idé (kapitel 4)

Når du har en idé, du har brug at beskytte den. Den første linje i forsvaret er at fastsætte datoen for undfangelsen. Starte med at dokumentere din idé i en opfinder notesbog, men ikke indgive et patent indtil du evaluere sin omsættelighed.

Market Research og evaluering

* Selvevaluering (kapitel 9)

Starte marked-trins proces ved at evaluere dit produkt idé omsættelighed. Dit produkt idé er omsættelige, hvis og når det løser et problem, opfylder et behov for eller ønsker, overvinder konkurrencen og genererer en fortjeneste.

* Begrebet evaluering (kapitel 11)

Det andet trin af markedet-trins proces er at afgøre, om folk kan lide konceptet af dit produkt idé. For at teste din opfindelse, du bliver nødt til at afdække hvilke personer eller selskaber er dine kommende kunder. Efter at identificere potentielle kunder, bede dem om at vurdere, hvor godt dit produkt idé løser et problem, eller opfylder et behov eller ønsker.

* Prototype evaluering (kapitel 12)

Tredje er detaljeret evaluering ved at give mennesker et prototype at undersøge. En prototype er en arbejdsmodel, der ligner, føles og fungerer på samme måde til det færdige produkt. Jeg vil føre dig gennem processen med at skabe en prototype, der ligner, hvad kunden ønsker. Derefter, jeg vil vise dig hvordan du får detaljeret feedback ved samtaler med potentielle kunder.

-Finansiering af din idé (bilag F)

Har du brug at rejse penge til at udvikle og markedsføre dit produkt? I første omgang skal du penge til udgifter som markedsundersøgelser, udstyr og udvikling af prototype. Hæve penge er en normal del af at drive forretning, når du starter, vokse og udvide.

* Patent revision (kapitel 13)

Du har udført en foreløbig patent søgning tidligere. Nu er det værd din tid og penge til at udføre en detaljeret patent søgning og eventuelt indgive et patent.

* Selv marked eller licens (kapitel 14)

Hvad gør du med dit nye produkt? Dit valg er enten selvstændige marked eller licens det. I nogle tilfælde kan du gøre begge dele eller sælge rettighederne. Selvstændige markedsføring betyder at omdanne din idé til et omsætteligt produkt, som du vil sælge direkte til slutbruger og/eller gennem en distributør eller forhandler. Under en licensaftale, vil en virksomhed producerer og sælger dit produkt til gengæld for royalties.

Stien A: selv markedsføre udvikling

Hvis du har besluttet at selv marked, følge de resterende trin på stien A. Hvis du har besluttet at licens din idé, se næste afsnit for stien B.

* Produkt og markedet Plan (kapitel 15)

Planlæg dit arbejde og derefter arbejde din plan. Det fjerde trin i markedet-trins proces indebærer planlægning produktdesign og marketing-programmer. Produkt design resultater fra kombinere din innovation med behov og ønsker, du har opdaget gennem forskning. Marked planlægning involverer positionering, prisfastsættelse og kommunikation.

* Produkt- og markedsudvikling (kapitel 16)

I den femte trin vil du udvikle dit produkt i etaper (dvs, alpha, beta, kommercielle frigivelse). Du skal bruge beta fabrikat for at få feedback for at bekræfte funktionalitet og fjerne bugs før endelig produktion.

* Produkt lancering, markedet og sælge (kapitel 17)

I det sjette trin er du klar til at flytte ind i produktionen og lancere dit produkt. Dette er den mest spændende del af dit projekt. Du har givet fødsel til din idé og bringer det i verden. Og som du ville gøre med et barn, du bliver nødt til at pleje og vokse dit produkt med markedsføring og salg strategier og taktik.

Stien B: licenser

Du har bestemt, at licenser er for dig. Følg trinene i sti B licens dit produkt idé.

-Licenser forslag (kapitel 5)

Før nærmer sig et selskab eller produkt agent, skal du organisere dine marketing forskning i forslag. Nogle virksomheder har deres egne formularer at udfylde; andre bede forelægger i dit eget format.

Hvis du føler dig komfortabel præsenterer og forhandle, søge virksomheder på egen hånd til at licensere dit produkt. Ellers, finde produkt agenter, der vil søge virksomheder og forhandle på dine vegne.

Hvis virksomheden kan lide, hvad du har, vil du så forhandle en licensaftale, derefter foretage forpligtelserne og indsamle royalties.

Fremadrettet

Nu hvor du har en oversigt over trinene, tager min bog produkt idé til produkt succes, dig gennem detaljerne i markedet-trins proces, ét trin ad gangen.

* Denne artikel kan frit offentliggøres, så længe det ikke er redigeret, forfatteroplysninger er til stede og meddelelse om ophavsret er bogført.

Copyright 2004 Matthew Yubas. Alle rettigheder forbeholdes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *